Thursday, January 29, 2015

Ruang waktu-I want to be my old me.

"Relatif waktu tidak mengizinkan masa lalu diukir kembali tapi ia mencipta ruang untuk kamu corakkan masa depan"

Ruang waktu
Dimensi yang sukar sukar untuk diterokai,
Ia dekat,tapi jauh,
Sekali berlalu pergi,
Ia takkan kembali.

Ruang waktu
Kejamnya dia kerana sering cemburu,
Waktu indah,ia pantas bergerak,
Waktu susah,ia berhenti sejenak,
Kejam!

I want to be my old me,
Rayuan setiap insan pada ruang waktu,
Ingin kembali ke masa lalu,
Ingin jadi aku yang dulu,
Ia takkan berlaku!

I want to be my old me,
Waktu takkan benarkan,
Itu hukum alam,
Sekali berlalu takkan berulang,
My old me will just be my old me.

Tapi,
Ruang waktu juga punya ihsan,
Aku tak boleh bergerak ke belakang,
Tapi aku dibenarkan maju ke depan.

Aku akan cipta my old me untuk my future me.

Aku akan pastikan my future me is my old me.

Ruang waktu hanya batasan ke masa lalu dan ruang waktu juga jambatan ke masa baru.

Change the future
Create "my old me"
Defy the rule of nature.

29/1/2015
10:00PM
Seri Alam


No comments:

Post a Comment